4:e Advent

2008-12-21 @ 10:43:36

Att det redan är 4:e advent är helt galet tycker jag. Solen lyser starkt i vardagsrummet och det är inga som helst problem att ha ballkongdörren öppen utan att frysa. Jag skriver som Flyarna att jag också vill ha snö. Någon vidare julstämmning har jag inte, det kanske jag får när vi har pyntat våran gran och fixat med annat. Julklapparna ligger som en hög här i hörnet och än så länge finns det ingen till mig där. Så jag kan altlså inte gå och tjuvklämma! *blink*

Jag har alltid fått för mig att hyacinter ska dofta starkt, men mina doftar knappt någonting. Varför blir det så? Jag köpte ett gäng för att Pontus sa att det var den doften som fick honom att få julkänsla. Han förknippar det med julen och så doftar de inte.

Jag blev alldeles rörd igår när jag läste hos Anki. Min stora tjej Joseplinen hade fått diplom, hela två stycken faktiskt. Det gör mycket för ett faster hjärta som är så stolt varje dag över det lilla livet, hon kommer att gå långt. Men det är inte så svårt med två så fina föräldrar som hon har. Och appråpå de föräldrarna så blev jag naturligtvis väldigt stolt över min Storebror Mattias som också hade fått ett diplom för att han var en eldsjäl, och det är han helt klart. Jag älskar dig !

Nu ska jag plocka ihop och fixa mig för idag ska jag mysa med Anna-Karin & lilla Stella. Vi ska köpa julklappar. Det ska bli så mysigt.

Ha en mysig söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0