Hujeda mig vilken natt!

2008-12-31 @ 14:02:50

Tessan var hos mig och myste hela kvällen igår. Vi drack lite vitt vin och senare kom Pontus hem från jobbet och Björn kom med. Vi satt här och pratade om allt och ingenting. Klockan hann bli 02 innan jag hoppade i säng. När jag väl lagt mig så blev jag kanon snurrig och det kändes som det var jordbävning i sängen. Jag kliver upp och då börjar jag blöda näsblod som bara den. Pontus fick ge mig papper på papper och tillslut ledsnade han och försökte googla fram vad man skulle göra när det inte slutar, jag kom på den mycket brilijanta iden att ta en tampong och stoppa upp i snoken. Vad göra?

Jag minns att vi gjorde så när min vän Anna fick så här. Med henne fick vi dock åka till akuten så en läkare fick bränna i hennes näsa, men efter en timme så slutade mitt och det rann bara lite grann så jag la mig med en tuss i näsan. Tampongen var full med blod och väldigt äckligt må jag säga. Imorse när jag klev upp såg jag ut som att jag hade varit med i andra världskriget. Nu har vi varit ute och handlat lite och näsblodet har härjat lite till och från. Undrar varför det blir så här? Detta är andra gången på en månad och det är kraftigt näsblod. Jag har aldrig varit en person som har blödit ofta. Jag kan bara komma på en gång tidigare i mitt lív och det var på fritids när jag var åtta, då gjorde jag pyssel till min mamma och plötsligt så kom det. Jag blev livrädd minns jag, sen blev jag så himla ledsen för att mitt pyssel blev förstört.
Vilka minnen man har.

Nu ska jag försöka att ta det lite lungt en stund innan vi beger oss på 100 års fest. Pontus far och hans nya har precis fyllt femtio så det ska firas en stund och efter det ska vi hem till John och ha nyårsfest.

Hoppas ni alla får en fantastisk afton. Gott nytt år på er kära vänner.


Kommentarer
Postat av: Mamma o Pappa

Inte bra med näsblodet, fortsätter det får du nog

åka och kolla. Morfar hade väldiga problem med näsblod.

Ha nu en underbar Nyårsafton. Kramar

2008-12-31 @ 14:13:20
Postat av: A-K

Ha en trevlig nyårsafton! Vi hörs nästa år

2008-12-31 @ 17:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0