Kan man börja redan nu?

2008-11-27 @ 22:18:59
Grundskollärare F-6 till Svalsta skola

Svalstaskolan är en nybyggd F-6 skola som ligger naturskönt med närhet till skog, ängar och Kila-ån. Skolan har ca 200 elever. Här finns också ett fritidshem med ca 110 barn inskrivna. Svalstaskolan är organiserad i två arbetslag, F-2 och 3-6 där personalen har olika kompetenser. Totalt arbetar 27 personer på skolan och i fritidshemmet. Hållbar utveckling genomsyrar verksamheten. Utomhuspedagogiken är en stor del av vår inlärningsfilosofi och Svalstaskolans skolskog är en viktig del i detta. Ämnet Livskunskap ingår i schemat och är en del i vårt värdegrundsarbete.

Kvalifikationer

Vi söker grundskollärare med goda kunskaper och erfarenhet i läsinlärning, utomhuspedagogik och matematik. I tjänsten ingår arbete på fritidshemmet på eftermiddagstid



Detta är det första riktiga lärarjobbet som ligger ute på ams hemsida  i nyköping på länge, men det finns ca 14 förskoleläre jobb att söka. Är det för tidigt för mig att söka tror ni, jag blir ju klar i maj? Men det vore guds gåva med tanke på att jag kan välja och vraka.

Vad tycker ni, ge mig råd!


Kommentarer
Postat av: josefine

Bra

2008-11-30 @ 18:04:10
URL: http://plin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0