Det ger resultat

2009-02-09 @ 17:16:45
Nu var det länge sedan det blev Lchf prat på bloggen, här kommer det.

Nu har jag tappat ungefär sju centimeter i midjan och två runt låren, det är riktigt roligt för jag har inte hållt på så länge.
Efter helgen har jag säkert ökat på mina centimetrar efter lite för mycket fusk. Ush. Men idag är det nya tag. Än så länge mår jag hur bra som helst och har lärt mig att laga så mycket god mat. Så jag ser bara fördelar. Till och med P börjar intressera sig för "min" mat och tycker att det är roligt att jag tagit mig en plats i köket. Det tycker jag med.

Det jag kunde märka efter två och en halv vecka utan skitmat var att när jag igår åt godis så blev min kropp helt ur fas. Det dröjde inte länge alls innan jag fick ont i magen och min "ballongmage" kom. Jag har sluppit den under min tid med lchf mat och det är ett vinnande koncept för mig. Förr kunde det bli så illa att jag inte ens fick på mig mina mjukisbyxor för att magen var så svullen.

Jag tänkte börja skriva mer om vad jag lagar för mat och hur jag tänker kring det här. Jag vet att min mor i alla fall börjar intressera sig.

Nu ska jag äta middag som består av en tacopaj som nyss kom ut ur ugnen! Mums.

Recept:

Pajskal:
4 ägg, 1dl grädde och 2msk smör.
Smält smöret i pajformen i ugn, 225*C. Vispa hastigt ihop äggstanningen och grädda till torr yta med ordentlig färg. Ta ut och låt formen vila.

Pajinnehållet:
400gram köttfärs 1 krossad vitlöksklyfta, smör till stekning, 2msk glutamatfri tacokrydda, 0,5dl vatten, skivade lökringar, 2dl riven ost, 1dl grädde, 0,5dl creme fraische.

Bryn färsen med vitlök och kryddor i smör. Tillsätt vattnet och låt puttra tills vätskan kokat in. Riv osten och blanda med grädde och creme fraische. strö ut köttfärsröran på pajbotten och fördela tomat samt lök på toppen. Häll oströran överst och grädda 10-15 minuter, på 225*C, eller tills ytan ser aptitligt inbjudande ut.

Kommentarer
Postat av: A-K

Nu får vi minsann träffas och du får berätta hur du gör. Varför tappar inte jag som du? Är det för att jag ammar? Usch, jag blir så avis samtidigt som jag blir så glad för din skull.

2009-02-09 @ 17:36:49
Postat av: Mamma

Ja jag har verkligen intresserat mig och följt dieten sen i torsdags men ikväll fuskade jag och åt lite pommes frites, mycket dumt tycker jag nu.

Jag känner också att baloongmagen försvinner.

Ska skärpa mig imorgon.

Love u

2009-02-09 @ 20:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0