Slut på Praktikperiod

2009-02-06 @ 06:19:46
Nu har sista dagen kommit på den här praktikperioden. Det har varit en mysig vecka men det har samtidigt varit mycket att göra. Jag försöker suga in mig all kunskap jag bara kan när jag är ute. Men jag kan inte  sticka under stolen med att jag längtar tills jag blir en riktig fröken med min egna klass. I går hade jag tänkt att jag skulle ha åkt till Staaf efter skoldagens slut. Men efter några fall av magsjuka i klassrummet, inte alltför trevligt. Men sånt som händer, så ville jag i alla fall höra av mig och tala om att jag eventuellt kom med med smitta. Jag önskar ingen magsjuka.

Alldeles innan skoldagen var slut så satt det en flicka på sin stol, rätt som det var flög hon ner i golvet med sitt huvud före. Jag hann dit och ta uppe henne innan hon förstod men som kom skriket. Hujedamig, jag bar henne till en liten soffa och vaggade henne. Jag gick igenom hennes ansikte och först såg det okej ut, men bara några minuter sen hade hon fått en bula stor som en bulle. Hon grät och rätt som det var så somnade hon. Då blev jag rädd och ropade på min handledare som fick ringa hennes föräldrar.

Allt gick bra men i alla fall, barnens små huvuden ska man vara rädd om. Våra med visserligen. Men ni förstår vad jag menar.

I dag ska jag åka hem till min Älskling igen, nu längtar jag efter honom väldigt mycket.

Nästa praktikperiod blir vecka tio, igår var jag och hälsade på ettan jag ska vara i. En väldigt mysig klass med många barn jag "känner" sen förr. De gick i femårsgruppen jag hade ansvar för på min förra praktikplats.

-Love-

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Så kul att du ska bli lärare!

Jag är det själv, nämligen.

2009-02-06 @ 06:32:26
URL: http://junitjejen.se
Postat av: A-K

Du kommer bli helt underbara som lärare, jennifer! Jag önskar att lilla Stella får nån som du! kram

2009-02-06 @ 10:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0