FREDAG

2009-01-23 @ 07:04:07
Mysigt med Fredag, eller hur ?

I dag ska jag åka till Universitet och vi ska göra det sista på uppsatsen, ett ovanligt fenomen i denna blogg! *fniss*
På Måndag ska den läggas upp på ett nätverk som kallas moodle och där tar vår examinator den till sin ägo och den som ska opponera på oss får den också. Hjälp. Jag har drömt hela veckan hur folk går och skriker INTE GODKÄNT efter mig i skolan. Universitet är ganska stort och det är många människor där, men varenda än skrek. Looooser. Hur kul är det ?

Men det får gå bra, vi har inte tid med det här nu ändå. Läs & Skrivpedagogiken är ganska svår, så det gäller att hänga med på seminarier och föreläsningar. En rolig liten sak hände i förrgår när jag pratade med mitt hjärta, Josefine på msn. Det är min brorsdottr på nio år. Följande samtal hölls:

- Vad gör du faster?
- Jag pluggar
- vadå för något?
- Jag läser om hur jag ska lära barn att läsa och skriva.

- Men att lära barn att läsa är ju bara att du lär det och att du inte pressar dom för jag blev galen när någon satt och petade och så och man ska ju bara låta det vara om det inte vill ha hjälp.Lär dom bokstäverna låt dom ljuda sig fram!

- Du är klok du plinelin.
- Jag vet.


Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag nu ser hur duktig hon är på att argumentera både i tal och skrift. Hon är nio år och det var inte länge sedan hon var liten och inte alls kunde läsa. Min duktiga duktiga tjej.

Efter skolan så ska jag gå och titta lite i stan tänkte jag, Pontus jobbar idag så vi får ha myskväll när han kommer hem. Vid halv elva rycket sådär.

Ha nu en bra dag.

Kommentarer
Postat av: Anki

Ha ham, ja du jag tar på mig skullden för petandet jag. Jag vet precis vad hon menar. När jag påpekade när hon läste så skruvade hon sig på stolen, du vet lite så där, lägg av nu för f*n..Hon svär ju inte men kroppsspråket kan också svära har jag upptäckt. ;)

Hon är duktigt vår atora tjej, argumentera, hm det skulle jag vilja vara utan, men har man ärvt sin fars talförmåga då finns ingen återvändo, så jag lämnar med de diskussionerna med öppet hjärta till mannen. Han kan gott få våndas han med. ;)



Älskar dig.

Kram

2009-01-23 @ 10:19:39
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ja, jag har ju världens bästa tjejer, den ena går i den andres fotspår. Du är ingen looser, drömmar betyder ju nå´t helt annat.

Ha nu en myskväll med Pontus,ja mysnatt blir det väl ja även myshelg.

Love u

2009-01-23 @ 14:29:42
Postat av: A-K

Jag längtar tills vi ska ha myskväll....kram

2009-01-23 @ 16:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0