Överaskad

2009-01-24 @ 16:15:22
I dag när vi var på stan så mötte vi Dallen Sanna & och lilla hjärtat. Vi står där och pratar och mitt som det var kom Svärmor. Jag blev helt paff men så klart jätte glad, hur glad som helst faktiskt för att jag har saknat henne hur mycket som helst. Nu ska hon vara här ett tag och det gillas mycket! *jippie*

Efter det gick jag vidare till H&M och skulle titta på rean, jag hade fått hem en kupong med 20% på alla reavaror. Jag hittade massor, nästan lite för mycket. Mycket baskläder och en mysig liten klänning. För det jag fick med mig hem betalde jag nästan ingenting och det är bra för en stundent som mig. Framförallt är tröjorna jag köpte jätte bra att ha under kommande praktik. Jag vill inte behöva gå runt och tänka att jag måste vara rädd om mina kläder under praktiken. Barnen nyser ofta på en, drar i kläderna med mera, det får dom gärna göra. Då passar ju rea tröjor utmärkt.
Det här kanske äcklar en del men jag berättar det i alla fall. I mitt sista vfu utlåtande skrev min handledare att hon var mäkta imponerad av mig därför att jag alltid löste situationer. Jag minns vad hon syftade på, ett barn var jätte förkylt och snorade och snorade, barnet kunde tillslut knappt andas. Vi var mitt ute i skogen och det hade missats att ta med papper. Då tog jag av min vante och lät barnet snyta sig i det. Jag vet ju själv hur jobbigt det är när man är så förkyld att man knappt kan andas. Självklart slängde jag vanten efter det.

Men ändå, jag vill aldrig bli den fröken som inte kan lösa situationer även om det kräver att mista en vante eller två. Barnen går alltid först, så är det bara.

Nu ska jag göra mig klar om dryga timmen ska jag gå hem till Simone.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0