Jag är stolt över mig själv

2010-01-23 @ 14:57:58


Jag har börjat träna. Det är någonting jag har tänkt på i flera år, att jag vill träna på gym. Men det har aldrig blivit så att jag börjat. Jag har gjort annat, som att promenera, cykla och varit alldeles för bekväm. För ca två veckor sedan åkte jag och en vän och testade ett gym, vi var inte alls imponerade men provtränade än då. Svettigt var det, men så jäkla skönt.

I morse åkte jag, sandra och tess och tränade, hade några nära döden upplevelser och jag tänkte ett flertal gånger att det här, det klarar aldrig jag. Men jag höll ut. Vi börjar lite små lagom och kör inte så långa pass, jag vill inte tröttna på en gång. När vi kommer hem från Thailand ska det köpas årskort och jag hoppas innerligt att jag kan fortsätta känna samma glädje inför detta. För det vill jag.

Om inte annat kan jag tänka när bekvämligheten tar över,  att om jag inte anstränger mig och tar hand om min kropp och framförallt ryggen. Så kommer inte jag att kunna jobba med det jag gör, om cirka tio år. För då kommer jag ha stoooora ryggproblem. Det är en sak som är säkert.

Kram / J

Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Vad duktig du är :)Någon som vi alla borde göra..

2010-01-23 @ 15:34:03
URL: http://HTTP://irenev.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0