Fas 1

2008-12-19 @ 21:15:16

VILKEN DAG!

Vi blev inte godkända idag.

Däremot så kan jag berätta följande; De två tjejer som skulle opponera på oss, gjorde bort sig fullständigt. De kallade Ann-sofie för en dum idiot och mig ett pucko. Mycket smart när man "opponerar". Då gäller det att vara väl formulerad och ge bra konstruktiv kritik. Till saken hör att de inte ens läst vår uppsats, utan dragit slutsatser i vissa delar. Så de var helt ute och cyklade. Handledaren skrek STOPP efter en halvtimme, de fick inte opponera mer. Hon sa åt dem att sluta prata och tänka efter vad de ville ha sagt, annars kunde de lika gärna hålla tyst.

Då var det vår tur, att opponera på dem. Jag började med att sammanfatta deras mycket "tunna" uppsats. De skrev om genus och skrev bland annat;

Pojkar är av en sämre karraktär än flickor. Det tycker vi stämmer.

Genus innebär att flickor ska framställas som bra i samhället, pojkar ska lära sig att inte ta plats. Detta tycker vi är av vikt att komma ihåg som blivande lärare..

HUR KAN MAN SKRIVA SÅ HÄR SOM BLIVANDE LÄRARE?

Jag gick mycket hårt fram emot dem, de blev skitsura och förstod inte vad jag menade. Jag menar att man aldrig kan skriva och säga att så här är det om det inte är vetenskapligt bevisat. Genus handlar inte om att framställa ett kön bättre än ett annat.

Det hela slutade med att dessa tjejer gnällde på handledaren om att hon favoriserade oss, vilket hon aldrig har gjort. Det hon sa var att ; vår uppsats har det intressantaste innehållet på mycket mycket länge och vår handledare vill att vi väntar med att lämna in tills den 12 januari för att vi ska utveckla våra tankar och lite annat så att den blir mycket mycket bättre. Alltså, uppsatsen är väl egentligen godkänd men den ska utvecklas så att den blir superbra. Hon berättade också att om vi gör som hon säger och med vår tillåtelse så kommer vår uppsats att vara en del av kurslitteraturen i kursen pedagogisk dokumentation på Stockholms Universitet.  Det kallar jag grejer och jag trodde aldrig att lilla jag skulle kunna göra något sådant. Men vi är på god väg och nu känns det mycket mycket roligare trots mupparna.

Plus att vi fick veta att vår handledare hjälpt oss lite på vägen och fixat fram en forskare som är mycket intresserad av vår uppsats som ska hjälpa oss att tydliggöra våra argument plus våran tidigare forskning. Det här är tydligen ovanligt att någon vill göra  och vi tackar för detta givetvis.


Så summa kardemumma;  Vi blev inte godkända för att vi hade för tunn tidigare forskning men vi får nu en forskare som hjälper oss plus att vår att uppsats ska användas som utbildningsmaterial. Det känns kul, nu hoppas jag bara att vi fixar det sista. Hon sa åt oss att ta ledigt över julen eftersom hon upplevde oss alltför stressade och att det inte skulle gynna oss.

Nu tar jag en paus!


Kommentarer
Postat av: Anki

Jag tycker ni gjort en toppen insats inte många som får den inputen och hjälpen. JAg tror det kommer att gynna er enormt mycket i framtiden precis som din mor sa till mig tidigare i kväll.

Det gäller att ta en paus och blicka tillbaka för att sedan köra hårt framåt. Vi tro på dig, det har vi alltid gjort. Ha en skön helg så ses vi sen i det nya året. Vi älskar dig! Puss och Kram

2008-12-19 @ 21:26:55
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det märks ju här vad du är duktig att formulera dig.

Pappa och jag har läst nu på morgonen, ni har ju fått världens chans, den kommer ni att ta tillvara på. Koppla av nu så kommer ni igen i 110 allt blir

super. Du är bäst Love u

2008-12-20 @ 07:48:44
Postat av: Broder

Nu blir storebror stolt över lillflickan Jennifir!

2008-12-20 @ 08:28:47
Postat av: Sommartjejen

Men vad härligt Jennifer!! Det låter ju superroligt att få så stor kredit över sin uppsats i slutänden.

Låter vettigt med julledigt, det håller jag helt med om. Slappna av o ta det lugnt nu gumman! Och mupparna...ja de lär ju inte få det lätt av den där handledaren! fniss

kramis

2008-12-20 @ 09:20:45
Postat av: Carro

Åh vilket kanonjobb ni gjort med uppsatsen. Du är så himla duktig och driven gumman, du kämpar alltid så hårt och du är verkligen värd ledigheten nu. Hoppas vi kan ses snart...lite hektiskt så här kring jul bara tyvärr. Saknar dig. Kram

2008-12-20 @ 10:25:07
URL: http://carrostankar.blogg.se/
Postat av: a-k

Det där lät ju inte dumt alls! Bra jobbat! Nu får du en välförtjänt paus och du, ta paus! kram

2008-12-20 @ 13:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0