sömngångare

2008-12-09 @ 10:52:07

Nu börjar jag fundera på riktigt om jag har blivit en sömngångare för dom senaste nätterna har jag fört ett himla liv inne från sovrummet när pontus varit i vardagsrummet. Jag har först smällt igen dörren och sen har jag öppnat den och sen gått runt och sen tillslut ställt mig i vardagsrummsdörren och bara glott på honom, eller så har jag sagt marsch i säng!
Det låter ju normalt !


Kan man bara börja gå i sömnen så där? Är det någon som vet varför man gör det?

Uppdate:


Jag började att hoppa upp ur sängen och göra konstiga saker förra vintern och nu har det hänt att jag har vandrat tre fyra gånger här i den nya lägenheten. Jag tror själv att det har att göra med att jag drömmer så mycket konstigt. När jag hoppade upp och skrek sista gången och hade panik så drömde jag att det fanns ormar i sängen som ville äta upp mig. Sen att jag skriker och hoppar upp ur sängen har jag inget minne av. Pontus har sagt att om jag fortsätter ska han sätta en stol vid ytterdörren. *fniss* Jag tror nog att det kan vara normalt att gå i sömnen, om det nu skulle vara så att det beror på alkohol så stämmer det ju inte för jag dricker ju inte varje dag precis och har aldrig varit påverkad när det har hänt. Mamma gick inte Patrik i sömnen?





Kram


Kommentarer
Postat av: Stina-Hemma på Landet

Du kanske hade varit med om något speciellt under dagen...eller ätit stark.;-)

Jag gick i sömnen jättemycket när jag var liten. Två av mina barn har gått i sömnen. Maja gör det än.:-) Jag vet att det kan vara ärftligt, men jag tror inte att forskarna har ett bra svar i övrigt.Kramis

2008-12-09 @ 15:36:13
URL: http://hemmapalandet.blospot.com
Postat av: Anki

Jag sökte på nätet och de säger att det kan bero på sömnbrist, stress, alkohol, chock ja och en hel massa annat, låter nästan som om man var på bristningsgränsen när man läste. Hoppas Pontus slipper tillsägning i natt;).. och att det blir lugnare för dig. Kram

2008-12-09 @ 19:14:29
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: Mamma

Är det du som härjar det kanske är "risspöket".

Love u

2008-12-09 @ 20:02:19
Postat av: Mamma

Helt rätt lillpuss, Patrik gick tror han gör det fortfarande ibland. När han var i sexårs åldern och vi bodde i lägenhet vaknade jag en natt och då var han ute i trappuppgången. Efter det blev det säkerhetskedja. Love u

2008-12-10 @ 12:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0