Middag

2009-01-27 @ 19:23:27
Jag åt nyss världens godaste middag, det kändes så i alla fall.
Jag gjorde köttfärsbiffar och åt baconröra till. Hur gott som helst.

Det går fort också, vilket jag gillar.
Jag blandade nötfärsen med två ägg och stekte biffarna så att de fick en yta. Sen stoppade jag dem i ugnen i ungefär 15 min. Jag tror det hade blivit lite godare om man hade hällt i lite grädde, det får jag testa nästa gång!
När de stod i ugnen stekte jag två skivor bacon och sen skärde jag dem i små bitar och blandade med tre matskedar creme freiche. MUMS.

Jag gjorde ungefär åtta stycken köttfärsbiffar, dem ska jag stoppa i kylen så har jag matlådor till i helgen och nästa vecka. Det är perfekt för mig som annars inte äter när jag är ensam, då blir det lätt små ätande. Men nu är jag mätt konstant och behöver inte mycket mer än frukost, lunch och middag.

Det finns säkert många som är skeptiska, var inte det. Det funkar och man mår himla bra.

Kram

Kommentarer
Postat av: Mamma

Lite som Atkins, eller? Så lite kolhydrater som möjligt? Men kör inte dieten för länge då kan du börja se dåligt, fniss. Du vet när jag körde Atkins i 7 månader och mådde super men började se så dåligt! Jag måste nog också börja igen.

Men måste man bli nykär??? Love u

2009-01-27 @ 22:49:57
Postat av: Anki

Nej jag ska inte sluta men börjar få lite idé torka, det är nog dags för vår och sommar så det händer lite saker.

Få inte en chock när ni ser mig sen i dag, jag ser ut som f'n i ansiktet.

Kram

2009-01-28 @ 06:43:06
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: A-K

Om du tar blandfärs istället för nötfärs så får du ju lite mer fett. Intaget per dag ska ligga på ca 75% fett, 20% protein och 5 % fett. Ett tips bara....kram

2009-01-28 @ 11:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0