I natt jag drömde...

2009-03-20 @ 16:16:44

I natt jag drömde...


Jag vaknade av en smekning på min kind, jag tittade upp och såg en utsträckt hand. Handen drog sakta upp mig ur min säng och jag vankade efter.  När jag hade vaknat till stod jag på en äng, en äng full med prästkragar. Jag vände mig om och där stod Mormor och Morfar och en liten flicka med runda kinder och rådjursögon. Flickan stod emellan mina morföräldrar och hon var så lik mig själv.  De sa, - kom då jennifir, kom då jennifir. Sen gick vi, jag lunkade bakom för att hinna med och jag försökte komma ifatt. Plötsligt vänder sig mormor om och tar min hand och hon säger; - skynda dig nu, skynda dig nu.


Vi fortsätter springa på ängen tills vi kommer till ett torp som är vacker som få. Ett rött hus med vita knutar och Morfar säger åt mig; Jennifir det är här du ska va, det är här du ska va.  Han ger mig flickans hand och säger; - du ska ta hand om flickebarnet.


Jag tittar mig omkring och flickan står brevid mig och håller krampaktigt min hand.

Vad kan denna dröm betyda och vad försöker min kära Mormor och Morfar visa mig?






Kommentarer
Postat av: Anki

Vilken härlig dröm det måste ha varit, de kommer nog ett tecken till som visar vägen. Puss

2009-03-20 @ 19:05:21
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: Mamma

Finns inga ord, love u

2009-03-20 @ 21:16:11
Postat av: Lilla jag

Intressant, du får nog veta vad det betyder när det är dags. Du kan få låna min bok om drömtydning om du vill. Kram

2009-03-21 @ 14:33:35
URL: http://irenev.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0