Stockholms mest ormtäta område!

2009-05-08 @ 09:18:01
I går var en spännande dag, jag fick utmana mig själv rejält!

När vi möter upp vår lärare och alla är samlade började vi traska ut i skogen och det han börjar med att säga är;
- Bara så ni vet är detta stockholms mest ormtäta område, huggormen är den vanligaste här.

Jag fick panik och fick namnet lilleskutt av läraren, hur dum får man vara att börja lektionen med att säga så. Jag såg orm överallt, fast ingen riktig. Men det kändes så. Jag hoppade längs med stigarna och när vi blev utplacerade i skogen för att sitta tysta i tiominuter så stampade jag med fötterna hela tiden med tanke på att jag fick sitta på en stubbe bland  en massa högt gräs och skit. Men i övrigt var dagen bra förutom att jag hade hjärtat i halsgropen. När jag kom hem och berättade det för Pontus så skrattade han åt mig, han vet ju hur rädd jag är. Han fick ju vara med om det i Thailand, när en orm kom precis framför mig och vi fick gå runt hela hotellområdet för att komma till vårt rum. Fy tusan, det är nog det enda jag är riktigt riktigt rädd för.

Ingen blev gladare än jag när vi sen sprang till bussen! Förresten har jag en jätte gullig kursare i min grupp som hade gått i skolan med P från ettan till sexan, världen är liten. Eller hur?

Nu ska jag skynda mig in i duschen och springa ner i tvättstugan med all tvätt och sen åka till skolan för en timme eller två. Sen är det helg!

Puss

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

hi hi det ska bli kul att följa dig när du ska ut på egna skogsutflykter med skolbarnen. Fröken är räddare än barnen!! =)

Tokstolla!!

KRAMIS

PS: Fick jag några svar på frågorna eller!!!?

2009-05-09 @ 12:08:43
Postat av: Mamma

Marknaden är kl 11-15, men jag måste vara där

tidigt för att plocka upp. Ni kanske ska komma på

lördag/söndag. Love u

2009-05-11 @ 21:15:41
Postat av: Mamma

Grattis på födelsedagen love. Ha´en fin dag.

2009-05-13 @ 06:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0