En dag att minnas

2008-12-02 @ 20:01:15
Oj vad mycket roligt jag har hunnit med idag.

Efter att jag och Ann-Sofie var klar med skrivandet som börjar bli en pina nu, så åkte jag hem till Anki. Joseplinen var hemma för att hon var sjuk så jag hann pussa henne lite grann idag. Jag följde med Anki för att hämta Oscar  på skolan och det kom att bli något att minnas, han är för söt den där ungen och Anki och Bror min har det nog inte så lätt alla gånger när han är envis men å andra sidan så har ni världens finaste lilla grabb och även tjej så klart. Det tog oss en stund att gå hem från skolan, men det minnet som blev är ett att stoppa hårt i hjärtat. När han blir stor så kan jag berätta det för honom med min retiga Faster röst! :) Lilla hjärtat.........

Det var skönt att prata lite med Anki planki även fast jag känner att jag inte har så mycket goda råd att komma med, däremot så är jag ganska tacksam att jag läste den där lilla medicin utbildningen i sommras för jag vet lite grann om de mediciner hon får. Hjärtat mitt, att du ska få behöva gå igenom det här. Men jag finns ialla fall alltid här för dig. Det hoppas jag att du vet. ♥ & för dig med Bror....

Sen efter det åkte jag med min käre mor till Myrorna och det är ju rena paradiset och vi hittade lite fint. Mamma hittade ett par skridskor från tidigt 1900 tal som var så läckra, ni vet sådana som man knöt med remmar  på sina skor och sen hittade vi en annan sak som jag inte kan skriva här! *blink*

När vi skulle betala så var det en utlänsk man i kassan som undrade vad det var för något vi hade hittat och mamma berättade. Han förstod ingenting och undrade om mamma hade ett museum hemma, ja det kan man tro sa hon.
Jag höll på att skratta ihjäl mig av hjärtlighet, han hade väl förmodligen inga skridskor när han var liten och jag tror inte ens att han fanns på ett tidigt 1900 tal så det var ju inte så lätt för honom att veta...





Efter det åkte vi till Plantagen men jag hade hunnit skratta en del på vägen dit, så jag var så kissnödig så jag nästan sprack. Mamma kom på den brilijanta iden att stanna på en mörk parkering. Ja ni förstår säkert vad jag var tvungen att göra där, så när vi kört ett par varv hittade vi en bra plats och hon körde ut mig ur bilen och där satt jag som en tok. :)
När jag var klar och skämdes ögonen ur mig så skulle vi parkera närmare Plantagen men då tappade jag min bilnyckel emellan sätet så då fick mamma stanna igen och jag fick börja leta fram den, men det gick inte så jag fick hoppa ur bilen igen och lägga mig på gatan för att se under sätet och då såg jag den och fick efter många om och men fram den. Vid det här laget skrattade mamma så att hon höll på att göra på sig.

Jaja, vi kom tillslut in på Plantagen och sen kom vi till Rusta och sen kom vi hem och ropade på min far att mamma hade köpt skridskor och va han sa då är ju en helt annan historia men skratta fick jag även göra då......

Vilken härlig dag, tack för att ni finns♥

Kommentarer
Postat av: Anki

Ha ha, ja han är påfrestande det lilla livet när man ska vandra hela den långa vägen från skolan, tjur nisse e´ vad han är. Då skulle du se honom i kväll, Josefine har gjort naglar på honom med bling, bling och han är arg för bling blinget ramlat av. Ha ha ha.. jag dör. Han vill helt allvarligt ha bling bling på naglarna till skolan i morgon. Du skulle dö om du såg dem i köket tidigare. Puss och kram

2008-12-02 @ 20:32:30
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ja pappas kommentar var ju inte oväntad han trodde

väl att ju skulle ut på isen i Jämtland. Och gamla kärringar på hal is kan ju aldrig sluta väl, eller

har jag inte varit illa ute på isen tidigare????

När vi visade sak nr 2 ja då blev det bara blickar

och ingen kommentar. Men vi hade roligt. Love u

2008-12-02 @ 20:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0