Glutenintolerans/ Känslig mot vetemjöl???

2009-04-06 @ 21:06:16
Fy f***n vilken dag det blev. Jag kände redan i Fredags att min mage började krångla och idag har det sett ut som jag har varit gravid i nio månader. Jag fick inte ens på mig mina byxor och vad ont det gör. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och fick prata med en jätte trevlig kvinna som frågade vad jag ätit de sista dagarna och om jag har ätit något jag inte brukar. Då kom jag på det, jag har börjat äta bröd igen och annat med mkt gluten i. Hon sa att jag gensat skulle lägga av med det och se om det blir bättre hon gav mig rådet att gå till en hälsokostsaffär för att se om de hade några bra tabletter som kunde dämpa mina besvär eftersom vi ska åka bort i åtta dagar.


På häslokosten fick jag jätte bra hjälp och jag fick tag på tabletter som jag ska äta i en månad, det ska tydligen hjälpa tarmarna att återfå sin balans igen och jag ska sluta äta bröd och annat som gör mig så här dålig, tanten i affären förstod att jag hade ont när hon tittade på magen. När jag kommer hem från landet ska jag ringa någon läkare och se vad de kan göra eller rättare sagt vad jag kan göra för att kunna äta en så bra och balanserad kost som möjligt, för jag är skeptisk mot att det är gluten, snarare så är jag väldigt känslig. Men vad vet jag!  Jag tog kort på magen, kanske lägger jag upp kortet här men jag kan lova att det inte är någon vacker syn.


Tänk vad bra det är med trevliga människor som kan hjälpa till ibland !

Kommentarer
Postat av: A-K

Usch det där låter inge kul, men jag vill ändå se kortet på magen.Hihi



Hoppas det blir bättre av tabletterna och att du slutar med gluten. Ses i morgon! kram

2009-04-06 @ 21:35:37
Postat av: Sommartjejen

Tycker du ska göra ett test på VC så du slipper fundera på om du är allergisk eller inte. Min syster är gluten intolerant, så jag vet vad det innebär.

STOR KRAM

2009-04-13 @ 20:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0