Solig helg!

2009-04-04 @ 10:01:20
Nu är det äntligen Lördag och det innebär helg! Som jag har längtat efter att få va ledig tillsammans med Pontus! Solen lyser också så det blir att sitta lite balkongen senare på dagen! *Mys*

Jag vet att man inte ska fundera så mycket men så är jag och har alltid varit, jag analyserar och vrider och vänder på saker. I bland är det till min fördel och ibland till min nackdel. Men ibland kan man ju inte låta bli att funderar på allt som har med barn att göra, det är ett stort steg i livet och jag vet inte om jag är redo än men blir man någonsin det? Allt tar sin tid och allt blir bra den dagen det kommer på tapeten. 

I går hade vi Biologi lektion och vi hade sex och samlevnad på schemat. Det mina vänner tyckte jag var jätte roligt, jag har lärt mig mer på dessa två lektioner än vad jag gjorde på högstadiet. Då hade vi en lärare som inte tyckte det var nödvändigt med sex och samlevnad så hon visade oss bara en gurka och en kondom och hur man satte på den! *fniss* det glömmer jag aldrig, jag minns att jag funderade över om en snopp såg ut som en gurka och jag minns att jag blev rädd och tänkte att det där kommer jag aldrig att behöva bry mig om. Vet ni att man bör prata med sina barn redan i  7-9  års åldern, kanske inte just hur själva akten går till men allt runt om kring. Vad som händer när man blir kvinna och man och så vidare. :)Jag minns att jag köpte en bok om hur bebis blir till Josefine och Oscar för jag den fina äran att försöka förklara det för dem. Men jag köpte boken och överlät det på Anki, jisses jag tycker sånt är pinsamt :)

Men nog om Biologi, nu har jag Påsklov i två veckor. Det ska himla skönt och roligt!

Ha nu en fin helg!

Kommentarer
Postat av: Anki

Ha ha, ja och jag glömmer aldrig paniken jag kände när jag tjuvlyssnade till barnens samtal om hur hur barn blir till. Kram

2009-04-04 @ 16:25:27
URL: http://flyarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0