Vilken Dag!

2009-01-23 @ 19:04:01


Den här dagen har det hänt grejer kan jag säga!

I Skolan gick det jätte bra, jag och A-S satt och mös i mediaverkstaden och la in vår uppsats i den formatmall som den ska ligga i. Vi fixade med lite små justeringar och sen åkte vi in till stan för att shoppa lite. Men bara lite!
När vi gått i två timmar så skildes vi åt och jag gick in på H & M för att köpa ett par svarta kostymbyxor på rea. 98 kronor skulle byxorna kosta. Jag går fram till kassan och lägger fram byxorna och ett par örhängen. Tjejen i kassan glor jätte konstigt på mig och utbrister;

- DE HÄR ÄR INTE PÅ REA , DET ÄR JU NYA FÖR SÄSONGEN. VART HITTADE DU BYXORNA?
   DU FÅR INGET REA PRIS PÅ DE HÄR.

Jag svarar att byxorna hängde där alla andra reabyxor hänger och att det finns flera stycken att välja på. Då blir hon ännu mer hystersik och utbrister;

- GÅ OCH HÄMTA ALLA OCH KOM HIT MED BYXORNA, DE SKA INTE HÄNGA DÄR. (Hon skriker nästan)

Vid den här tidpunkten blev jag förbannad och svarade henne att jag jobbar inte här, jag är en kund som hittade ett par byxor på en rea avdelning och byxorna är märkta med 98kronor. Det är inte mitt fel att de har märkt fel och att jag ansåg att jag skulle få köpa byxorna för det priset ändå. Hon grymtade och suckade. Jag sa åt henne att hon inte var speciellt trevlig och att hon kunde gå och hänga tillbaka byxorna så kunde jag gå till nästa H&M som ligger bakom hörnet och köpa ett par exakt likadana.

- JAJA DU FÅR DOM VÄL FÖR 98 KR DÅ.

Det är väl inte ens något att diskutera tycker jag. Men hon tyckte tydligen det. När jag betalt gjorde jag något som förvånade mig själv lite grann. Trots hennes jäkla trista beteende mot mig så gick jag och hämtade byxorna som hängde på stången som hon påstod var en vårnyhet . Jag gick tillbaka till henne med alla fyra paren jag kunde hitta, jag log och sa här har du byxorna så du slipper fler missförstånd, ha en trevlig helg. Sen vände jag på klacken och gick.

När jag är på väg hem fick jag en mängd sms som berättade att vi hade fått bra feedback av handledaren om vårat sista upplägg och att vi skulle köra sista rycket nu så vi kunde bli godkända med baluns. Det kändes otroligt skönt efter allt slit.
Nu är jag äntligen hemma och det känns i min kropp att den här veckan har varit hektisk. Ingen vila här inte.

Men det märkligaste på hela dagen hände på tåget, jag satt mitt emot en äldre kvinna och jag satt och läste i en tidning. Hon tittar på mig så där så att man känner sig lite besvärad. Tillslut tittar jag på henne och hon säger, gud vilket vackert halsband du har. Vart kommer det ifrån. Historen var igång att jag hade fått det av min mormor och att hon var väldigt envis om att jag skulle ha det. Mamma och jag har funderat mycket på varför. När jag var i Spaninen kom det en gammal dam fram till mig och pekade på halsbandet och pratade massor av spanska jag förstod ingenting!

Damen på tåget och jag pratade ganska länge om halsbandet och min mormor. Innan hon klev av sa hon:

- Jag tycker du ska reda på vad madonnan på halsbandet står för, jag har fått en känsla om att du är som hon på ditt halsband och att din mormor ville att du skulle bära det. Det finns en andledning att du har det där halsband.


Ha en mysig kväll! ♥

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det ryser i hela kroppen på mig. Vad är det med detta halsband?? Madonnan är väl det väsentliga.

Varför var det det enda mormor brydde sig över vem som skulle få? Hon hade ju så otroligt mycket fina/värdefulla saker men det skrev hon inget om.

Det enda hon skrev om var detta halsband och att du skulle ha det. Jag blir brydd????? Love u

2009-01-23 @ 19:42:08
Postat av: Mamma

Jag får rysningar i hela kroppen. Denna madonna.

Det konstiga är varför var det bara den mormor skrev

vem som skulle få? Hon hade ju så mycket vackra/värdefulla saker som hon inte skrev ett dugg om. Det enda viktiga för henne var madonnan och den skulle du få. Jag har pappret kvar.

Hur får man veta vad madonnan står för?

Bär den alltid, love u

2009-01-23 @ 19:55:25
URL: http://samuelsgarden.blogg.se/
Postat av: Anki

Scary, man måste kunna söka på det tycker jag. Här dricks det irish..mums

Puss <3

2009-01-23 @ 21:47:25
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: Lilla jag

Å vad spännande med halsbandet! Det vill jag höra mer om :)



Bra att du stod på dig på HM, vilket pucko!

2009-01-23 @ 23:06:41
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: Mamma igen

Var inte Olga och du på nåt möte i Östersund och

det kom fram någon och pratade om smycket???

Kommer jag ihåg fel, eller.

Love u

2009-01-24 @ 08:32:10
Postat av: Mamma

Ja, man undrar och jag vet inte vad hon fått det ifrån. Så länge jag minns har hon haft/hade hon det, kanske inte när jag var liten. Jag har för mig att det är köpt/eller en gåva i Spanien.

Love u

2009-01-24 @ 10:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0