Fredagsmys med Gubben!

2009-03-13 @ 14:59:54

I dag har det varit en lugn och skön dag, ibland är det bra att tanka ny energi. Allt känns så himla skönt och behagligt just nu. Det beror väl på att min framtid är ganska strukturerad och jag slipper ora mig för jobbtimmar och pengar. Nu löser sig det av sig självt. Det ska bli himla kul att bli fröken på heltid, jag har mycket att lära och det ska bli kul att få lära barn en massa saker. Jag ser nästan fram emot att jobba hela sommaren, jag får ju vara ute mycket då och verksamheten är nog något lugnare än annars, det ser jag som en mjukstart. Nästa Onsdag ska jag tillbaka till Förskolan och diksutera mera. Det kommer kännas ännu skönare efter det, jag är ju en kontrollmänniska och vill ha allting klart för mig.

Jag var ute på min "runda" förut och mördarbacken kändes lätt som en plätt idag med mina nya skor. Min rygg skrek nog HURRA hela vägen. Förut har jag haft helt fel promenadskor och det känndes som att jag gick på luft idag. Så det var alltså ett mycket bra köp. Dock var jag svettig som en gris när jag kom hem, men ett bad på det och jag kände mig som en ny människa.

Jo just det, i morse vaknade vi av att grannens hund ylade och skällde som bara den. Vi vet att den är ensam hemma ofta och att ägarna vill att man ringer om den skäller för mycket. Jag tänkte inte mer på det utan gick upp och drack kaffe. Efter ett tag öppnade jag ballkongdörren och fixade lite på ballkongen, jag tittar ner på det stora taket som vi har som en gemensam uteplats för alla och där ligger den stackars hunden. P och jag bestämde att vi skulle vänta en stund och se om ägarn skulle komma. Sedan glömde jag bort det och efter någon timme tittade jag ner och där ligger stackarn fortfarande. Så jag tog på mig skorna och traskade ner till de som äger hunden för att se om de var hemma, annars tänkte jag ringa till dem. Men de var hemma och hunden ville vara ute fick jag till svar. Jag förklarade att jag bara blivit orolig om den hoppat ut från deras ballkong. De är inte ens en meter ner till utetaket. Sen gick jag upp till oss och ägarn sprang ut och hämtade hunden. Jag hoppas de inte tog illa upp, men jag vill ju inte att hunden ska frysa där ute om den nu hade rymt. Det känns ju sådär att den ska behöva yla och skälla länge innan den får någon uppmärksamhet. Hur hade ni gjort?

KRAM


Kommentarer
Postat av: Towa

Hundar ska inte vara ensamna längre än 5 timmar är det sagt och vissa människor borde helt enkelt inte ha djur. Bra att ni bryr er! Ha en fin helg.

2009-03-13 @ 18:09:54
URL: http://www.towalindberg.se
Postat av: A-K

Längtar tills i morgon! Kram

2009-03-13 @ 20:43:47
Postat av: Anki

Hej Hopp

Klart man ska säga till. Finns inget värre än när folk inte tar hand om sina djur ordentligt.

Kramis

2009-03-14 @ 08:46:12
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: simone

skönt att du mår bra tjejen. måste fika snart=) kram

2009-03-15 @ 18:38:10
URL: http://simonesnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0