Vackra Maj är här!

2009-05-02 @ 08:37:17
I dag skulle min morfar ha fyllt år så jag tänker extra mycket på honom idag!

Under den här veckan har jag haft fullt upp med skolarbeten och nu börjar bli insatt i Naturkunskapen, det är ganska svårt tycker jag. Men jag ska klara det så att jag kan gå rakryggad från min examensdag den 29:e maj. Under veckan har det trillat in papper där lärarförbundet gratulerar till examen och till att jag är färdig lärare. Det känns jätte konstigt, jag tänker att det är ju långt kvar men det är det ju faktiskt inte och ju näramre tid det är kvar tänker jag att det är ju en ganska stor dag ändå, att ta sin lärarexamen. Jag blir ju akademiker. Oj!

I Måndags var jag till läkaren och tog ur min p-stav som inte längre är i funktion. Det var inte så roligt att ta ut den och det såg ganska äckligt ut. Men det var det värt, jag kan ju inte gå med en gammal sak i kroppen! Efter det mötte jag upp P på stan och där träffade vi Sanna Dallen & Freja så vi åkte med dem hem och umgicks hela dagen. Freja och jag mös  och hon bet  (skulle pussa) mig på kinden så att jag har fina bitmärken där, gullunge. Sedan har det ju varit valborg också och jag "firade" den med min mamma och pappa, jag skulle hämta tillbaka min bil som gick sönder förra söndagen och sedan ville jag titta på pappas nya monsterbil. Den är jätte fin och jätte stor, det är han värd min pappa!
Men det var en trevlig och lugn kväll med lite vin och grillning, sen somnade jag tidigt.

Nu har jag fixat klart på ballkongen, tror jag. Nu finns det lite blommor där och jag målade om några ljuslyktor. Det blev jätte fint, tänkte ta kort sen.

Nu ska jag dricka kaffe och värma upp inför en dag med flyttande av möbler!
Ha en fin helg!

Med kärlek/jennifer

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Ser fram emot korten!

Sitter en Pstav i armen eller vart har man den? Hur sätts den in och hur tas den ut?

Har aldrig träffat nån som haft en. Hur länge varar den?

kramis

2009-05-04 @ 20:28:04
Postat av: simone

jag ha haft p stav med. usch så obehagligt de är när dom ta ut den=( Bra att du tog ut den. tror inte att det är så jätte bra=) Hur hade du det på valborg? kram

2009-05-04 @ 21:41:50
URL: http://simonesnya.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vad händer denna vecka? Just nu är vi i Luleå i spöregn och 4 grader varmt. Är du i Vallentuna nå´t?

Love u

2009-05-06 @ 16:27:50
URL: http://samuelsgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0